Inspiratie

Dan denk ik alles om me heen is inspiratiebron, of het is de natuur. Dan denk ik dat stillevens suf zijn en landschappen ook, dan denk ik mensen zijn mijn inspiratiebron. Mensen kunnen 'sexy' zijn, landschappen niet. Dan denk ik vrouwen zijn mijn inspiratiebron. Toen zag ik de luchten van Turner en ben zelf aan zee gaan schilderen. Eén lijn, de horizon, daarboven lucht, daaronder water, en elke dag was het anders, en elke dag was een spektakel voor mijn gevoel. Stillevens vind ik nog niet interessant, maar dat zal ook wel kunnen veranderen.

Het kijken is interessant. Ik kijk naar wat mij opvalt en wil dat laten zien. Ik hoop dingen te vinden waarvan anderen nog niet weten dat dat mooi is. Ik hoop dat te kunnen laten zien.

Ik zag Corneille in Mali op tv, en hij zei dat hij de stenen mooi vond. ik vond hem maar gek. Ik ben naar Mali geweest. Ik heb foto's van de stenen genomen, omdat ik ze zo mooi vond. Ik begreep hem ineens, kweet niet waarom, maar hij had wel gelijk. Het was eigenlijk niet nodig de foto's te maken. Ik weet het nu. Of is dat voelen?

Ik geloof ook dat muziek me kan duwen naar het schilderen. Die muziek, daar hou ik van.